deidee / kleur

Kleur speelt een zeer belangrijke rol in ons werk, maar wij gaan er voorzichtig mee om. Kleur is weliswaar onderhevig aan smaak en trends, maar kent ook allerlei implicaties van wetenschappelijke, spirituele, sociologische en culturele aard.

De keuze van een kleur kan bepalend zijn voor de lading van een boodschap en het is goed te beseffen dat deze lading niet voor elk mens gelijk is en — misschien belangrijker nog — niet voor elke groep.

Kleur­websites

Een aantal websites die door ons ontwikkeld werden die kleur (of een kleur) als onderwerp hebben:

De kleurencirkel van Johannes Itten
Who’s Afraid of Red, Yellow and Blue Who’s Afraid of Blue, Blue and Blue — een knipoog naar Barnett Newman

Merk­kleuren

Net zoals mensen in hun leven ontwikkelingen doormaken doen merken dat ook. Kleuren worden in huisstijlen vastgelegd, maar dat wil niet zeggen dat deze nooit veranderen, zeker in de tijd van het Internet, waarin ontwikkelingen vaak sneller gaan. Om de kans te vergroten dat we de juiste kleuren van derden gebruiken, maken wij gebruik van BrandColors.

Omgekeerd, bieden wij allerlei faciliteiten voor derden om de kleuren van onze merken zo goed mogelijk weer te kunnen geven. Dit doen wij desgewenst ook voor onze opdrachtgevers.